[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 5، شماره 4 - ( علوم مراقبتی نظامی 1398 ) ::
جلد 5 شماره 4 صفحات 292-302 برگشت به فهرست نسخه ها
شناسایی و تبیین عوامل فردی و مدیریتی اثرگذار بر جبران ‌خدمات سازمان‌های پروژه محور با رویکرد آمیخته
امجد عظمی1 ، سعید جعفری نیا2، اکبر حسن پور3، مهدی خیراندیش4
1- دانشجوی دکتری منابع انسانی، مربی، دانشگاه خوارزمی، دانشکده مدیریت، دانشگاه افسری امام علی (ع)، تهران، ایران.
2- دکترای مدیریت منابع انسانی، استادیار، دانشگاه خوارزمی، دانشکده مدیریت، گروه مدیریت منابع انسانی، تهران، ایران (نویسنده مسئول).
3- دکترای مدیریت منابع انسانی، استادیار، گروه مدیریت منابع انسانی، دانشگاه خوارزمی، دانشکده مدیریت، تهران،ایران.
4- دکترای منابع انسانی، دانشیار، گروه منابع انسانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه هوایی شهید ستاری، تهران، ایران.
چکیده:   (63 مشاهده)



مقدمه : جبران ‌خدمات کارکنان هر سازمان جزء ابزارها و وسایل مؤثر مدیریت منابع انسانی است که با اعمال مدیریت صحیح این ابزار نه ‌‌تنها هدف‌‌ها و مأموریت‌‌های سازمان با کارایی مطلوب تحقق می‌‌‌یابد، بلکه منافع واقعی کارکنان و سازمان‌‌ها نیز تأمین می‌‌شود. سازمان پروژه محور به ساختار سازمانی اطلاق می‌شود، که به طور موقتی و برای انجام وظایف خاص شکل‌گرفته است.
هدف: هدف این پژوهش، شناسایی و تبیین عوامل فردی و مدیریتی اثرگذار بر جبران خدمات سازمان‌‌های پروژه محور در ایران است.
مواد و روش‌‌ها: پژوهش حاضر از ‌‌نظر هدف از نوع کاربردی-توسعه­ای، از‌‌نظر روش، ترکیبی و مبتنی بر روش تحقیق، توصیفی- پیمایشی می‌باشد. جامعه آماری پژوهش مدیران سازمان‌‌های پروژه محور و خبرگان حوزه مدیریت منابع انسانی بودند. برای تجزیه و تحلیل داده‌‌­ها‌‌ی کیفی از روش داده بنیاد و داده‌‌­ها‌‌ی کمی از روش معادلات ساختاری استفاده شد.
یافته‌ها: نتایج این پژوهش نشان داد که مقدار عددی شدت اثر در بعد عوامل فردی 09/0 و  در بعد عوامل مدیریتی 51/0  به دست آمده است. همچنین معناداری روابط بین­ سازه‌‌­های مدل قابل ‌‌تشخیص است.
بحث و نتیجه‌گیری: نتایج حاصل از تحقیق بیانگر آن است که عوامل فردی مؤثر بر جبران خدمات سازمان‌‌های پروژه محور به ترتیب اهمیت شامل شایستگی افراد،  هوش کارکنان، صداقت کاری، انعطاف‌‌­پذیری و اخلاق و ادب و  عوامل مدیریتی به ترتیب اهمیت شامل اخلاق و منش رهبری داشتن، شایستگی مدیر، قدرت شخصی مدیران، اصل برابری و ایجاد فرصت برابر، تناسب حقوق و مزایا با عملکرد و مدیریت حمایت گر، ‌‌تسهیم کننده می‌باشد.

 
واژه‌های کلیدی: جبران‌خدمات، عوامل فردی، عوامل مدیریتی، سازمان‌های پروژه‌محور، روش آمیخته
متن کامل [PDF 1122 kb]   (34 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۷/۱۰/۲۸ | پذیرش: ۱۳۹۷/۱۲/۷
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

ozma A, Jaffariniya S, hassanpoor A, kheirandish M. Identifying and explaining individual and managerial factors affecting the compensation of project-based organizations with mixed approach.. MCS. 2019; 5 (4) :292-302
URL: http://mcs.ajaums.ac.ir/article-1-242-fa.html

عظمی امجد، جعفری نیا سعید، حسن پور اکبر، خیراندیش مهدی. شناسایی و تبیین عوامل فردی و مدیریتی اثرگذار بر جبران ‌خدمات سازمان‌های پروژه محور با رویکرد آمیخته. علوم مراقبتی نظامی. 1398; 5 (4) :292-302

URL: http://mcs.ajaums.ac.ir/article-1-242-fa.html



دوره 5، شماره 4 - ( علوم مراقبتی نظامی 1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله علوم مراقبتی نظامی Military Caring Sciences Journal
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 32 queries by YEKTAWEB 3903